Nail Art: Shark Week feat. Jaws

14 comments

Hiya guys. I cannot believe I almost missed out on shark week! All through the week I have seen some pretty fantastic manis around social media and totally felt left out. Last night I sat down to watch some good ol' cable and the cult classic known as Jaws was on. This has always been a movie that completely throws me back to my childhood when I would cuddle up with my mom and watch 'thriller/horror/' movies. It wasn't the typical bonding experience, but I enjoyed it all the same. But enough rambling, here's the nail art I came up with.

Nail Art: Shark Week feat. Jaws

As I said, I was watching Jaws so this is very inspired by the movie poster. I was considering adding the movie title on my ring nail, but I felt entirely too tired haha. Plus I've always been terrible at letters.

Nail Art: Shark Week feat. Jaws

For the gradient I used polishes from Essie: Private Wedding, Make Some Noise, and Salt Water Happy. Whenever I do a gradient it feels like cheating if I don't use the magic that is Fairy Dust from China Glaze. Now the actual nail art is done completely with acrylic paint from American Crafts using a detail brush from Pure Color.

Nail Art: Shark Week feat. Jaws

I really wish I was better at shading so I could of added some more dimension to my little killer. And my human swimmer... well... that's not talk about her. I tried so hard! Haha. But I am really happy with how it turned out and the fact that I ended up doing something at all.

Nail Art: Shark Week feat. Jaws

So what do you think about my shark week mani? Did you guys do anything for shark week or not a fan? Thanks for all the well wishes, only two more days to get through and I'm a nervous wreck. Any advice for anxiety is also appreciated!

14 comments

  1. Hahaha, this is great!! I usually do nails for Shark Week, but it just kind of snuck up on me and I already had plans for my nails this week. Oh well, I guess I have lots of time to prepare for next year! :D

    ReplyDelete
  2. This is awsome!!! One of my fav movies btw!

    ReplyDelete
  3. This is awesome! So detailed! I missed my shark week nails this year but I've been enjoying looking at everyone else's

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Haha thanks I was so iffy about her at first.

      Delete
  5. Your shark nail is brilliant! I love the gradient too though, it's beautiful.

    ReplyDelete
  6. omg i absolutely love the person swimming!! sooo adorable!

    ReplyDelete
  7. These are awesome! I want to say that the shark is cute, but that feels wrong haha!

    ReplyDelete
  8. I love this! The gradient is perfect and the nil art is fantastic! The swimmer is so cheeky! Top notch shark week-ing! Man, everyone's shark week game is on point and I'm sitting around thinking "wait, where did my regularly scheduled Deadliest Catch go?"

    ReplyDelete
  9. I never really got the hype around shark week, but I do love your mani for it!

    ReplyDelete
  10. So many Shark Week manis! lol I feel a little overwhelmed because I've never watched Shark Week.

    ReplyDelete
  11. This so really neat! Really love your swimmer! I've never watched or taken part in shark week. Maybe next year!

    ReplyDelete

Back to Top